Handlekurv
Yeah! Du är nu 1 000 SEK från att få levererat fraktfritt!
Handlekurven er tom, men det trenger den ikke å være
Om någon av varorna i din order är märkta med särskild information om leveranstid eller är märkt som FÖRBOKAS innebär att denna vara är en förbeställning. Din order kommer då att levereras så snart alla varor du beställt finns i lager. (Undantaget är biologisk bekämpning som alltid skickas ut separat på tisdagar, förväntad leveranstid: 1-5 vardagar).
Leverans av order med förbokade varor sker i den ordning de inkommit.
Har ni valt Klarna och förväntad leveranstid är längre än 6 månader aktiveras fakturan när 180 dagar har gått.
Notera att angiven tid för när varorna beräknas finnas i vårt lager igen är en uppskattning, risk finns alltid att förseningar kan uppstå.
Fraktskadat paket vid uthämtning: Om du märker att ditt paket är skadat på ett sådant vis att misstanke finns att någon vara skadats under transporten när du ska hämta det hos ditt paketombud ber vi dig öppna upp paketet hos ombudet och snabbt kontrollera varorna, glöm inte att fotografera. Skulle något vara trasigt ber vi dig reklamera det omgående till ditt paketombud. Obs! Paket med växter måste tas emot omgående. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Kontakta oss inom 2 dagar efter mottagandet så att vi kan följa upp reklamationen för ev. omleverans eller ersättning från DHL. Paket som kommer i retur till oss utan att vi meddelats kan annars hanteras som ej uthämtad leverans vilket innebär att en returkostnad påförs. Då vi inte kan ta något ansvar för hur växten utvecklas efter att den tagits emot av dig är det därför viktigt att du kontaktar oss senast följande vardag om du vill reklamera fraktskadade växter.
Om varorna inte hämtas ut av kund och de returneras tillbaka till Tages i Söndraby och kunden önskar dem åter tillkommer en ny frakt på 79 kr som betalas av kund innan leverans sker igen. Önskar kunden istället pengarna tillbaka för de returnerade varorna dras först en summa av som motsvarar frakt, returfrakten samt administrationskostnader motsvarande 225 kr för varje outlöst kolli, därefter betalas pengarna tillbaka. Detta gäller även om kunden inte meddelat oss via mail att denne önskar avboka beställningen innan vi skickat iväg beställningen.
Vår växtgaranti omfattar ej:
Skador som uppstår vid hantering/transport eller för lång tid innan uthämtning av växtpaket, gäller även lökar och knölar.
Skador som uppstår efter plantering, som bland annat kan bero på vattenföroreningar, jorden/gödseln, växtnäringsbrist, felaktigt PH-värde i odlingssubstratet eller vinterskador/tjältorka. Detta gäller även felaktig skötsel, växtskadegörare, viltangrepp eller plantering i en för växten ej lämplig växtzon.
Växter som är prisnedsatta reavaror.
Växter, lökar/knölar/rötter som planterats i krukor, kärl eller liknande.
Vintergröna växter som planterats efter sista september
Vissnesjuka på storblommig klematis.
För levande växter (plantor/lökar/knölar/rötter) gäller begränsat ansvar på grund av varans karaktär. Vi ansvarar inte för dahlieknölar efter vinterförvaring.
Vår växtgaranti innebär att vi garanterar att:
Garantin gäller under förutsättning att:
OBS! Notera att växter som säljs under hösten ofta kan ha ett utseende som motsvarar hur planterade växter ser ut på hösten, dvs fula eller saknade blad etc. Detta anses inte som ett fel och är därmed ej orsak till reklamation.
Växter som säljs till fel växtzon.